طنز عکس جیگرهای خوشکل  ایرانی جدید

طنز عکس جیگرهای خوشکل ایرانی جدید

طنز عکس جیگرهای خوشکل ایرانی جدید جگرهای ایرانی و انواع آن عکسهای بسیار دیدنی از آلبوم یک جیگر واقعاً خوردنی اینم چند تا جیگر ایرانی
طنز عکس جیگرهای خوشکل  ایرانی جدید

طنز عکس جیگرهای خوشکل ایرانی جدید

طنز عکس جیگرهای خوشکل ایرانی جدید جگرهای ایرانی و انواع آن عکسهای بسیار دیدنی از آلبوم یک جیگر واقعاً خوردنی اینم چند تا جیگر ایرانی

طنز عکس جیگرهای خوشکل ایرانی جدید

طنز عکس جیگرهای خوشکل ایرانی جدید 

 


جیگرهای ایرانی


عکس خوشکل جیگرهای ایرانی جدید

 

جیگرهای ایرانی و انواع آن

جگرهای ایرانی و انواع آن



عکس خوشگل جیگرهای ایرانی جدید



عکسهای بسیار دیدنی از آلبوم یک جیگر واقعاً خوردنی





عکس هایی از جیگرهای ایرانی








عکس های جذاب و داغ از جیگرهای ایرانی +18





جدیدترین عکس ها داغ و جذاب از جیگر های ایرانی



نوش جان !




جدیدترین عکس های جیگرهای ایرانی





قشنگن مگه نه







عکسهای بسیار دیدنی از آلبوم یک جیگر واقعاً خوردنی






  مجموعه : گالری عکس های دیدنی و جالب


 اینم چند تا جیگر ایرانی






















++++++++++++++++++++++++++


خوراک جگر مرغ

پیازرا ریزخرد کنید و درروغن تفت دهید. جگر را به آن اضافه و در کمی روغن سرخ کنید. نمک و نخود فرنگی و هویج و آب را به آن اضافه کرده...




مواد لازم برای آشپزی آکا

برای یک نفر :

100 گرم جگر خرد شده مرغ
یک عدد هویج رنده شده
یک عدد پیاز کوچک
یک چهارم لیوان نخود فرنگی
یک چهارم لیوان آب
یک عدد کوچک گوجه فرنگی
به مقدار کافی روغن نباتی مایع
به مقدار کافی نمک

طرز تهیه:

پیازرا ریزخرد کنید و درروغن تفت دهید. جگر را به آن اضافه و در کمی روغن سرخ کنید. نمک و نخود فرنگی و هویج و آب را به آن اضافه کرده، همه را با هم خوب مخلوط کنید ودرظرف را بگذارید و به مدت 5 دقیقه روی حرارت کم بپزید. گوجه فرنگی های تازه را حلقه حلقه بریده با غذا سرو کنید. زیرا سرو این خوراک با سبزیهای حاوی ویتامینC موجب حفظ تیامین
( ویتامینB1) غذا می شود. مدت زمان پخت این غذا 20 دقیقه است.

نکات تغذیه ای:خوراک جگر مملو از ویتامینA و آهن است. برای افراد کم خون غذای مناسبی است ولی اشخاصی که کلسترول خونشان بالاست، بهتر است از خوردن آن پرهیز کنند. این خوراک برای کسانی که دوره نقاهت را می گذرانند مفید است.
انرژی حاصل از این غذا برای یک نفر 305 کالری است.


++++++++++++++++++++++++++


++++++++++++++++++++++++++



دستور تهیه خوراک جگر سیاه در سه دقیقه



جگر از جمله خوراکی‌هایی است که خاصیت تغذیه‌ای فراوانی دارد ولی معمولا همه از سفت شدن آن هنگام پخت گله می‌کنند . سرآشپز ما امروز ترفند پخت خوراک جگر را به شما آموزش می‌دهد تا بدانید که چگونه می‌توان فقط در سه دقیقه خوراکی لذیذ و خوشمزه و در عین حال نرم، با جگر را طبخ کرد و بر سر سفرده نهاد.

 

مواد لازم:
جگر سیاه/ ۳۰۰ گرم

سیب زمینی/ ۷۵۰ گرم

 

پیاز متوسط/ ۳ عدد

روغن مایع/ ۱۰۰ گرم

 

رب انار/ ۱ قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و زردچوبه/ به مقدار کافی

 

طرز تهیه:

پیازها را ریز کرده، با روغن سرخ می‌کنیم تا طلایی شود. جگر سیاه را نیز به شکل ورقه‌های کالباس برش‌های نازک می‌دهیم و به پیازها اضافه می‌کنیم. نمک و فلفل و زردچوبه را به آن می‌افزاییم.

 

فوت کوزه‌گری:

ترفند مناسب برای تهیه این خوراک آن است که جگر سیاه فقط باید سه دقیقه در روغن تفت داده شود. زمانی بیشتر از آن سبب سفت شدن جگر می‌شود و لطافت و نرمی‌اش را از بین می‌برد. این نکته را نیز فراموش نکنید که هموطنان نیشابوری ما در مرحله آخر، چند تکه نان بربری را به داخل ماهیتابه می‌اندازند و با جگرها مخلوط می‌کنند تا هم آب جگر را به خود جذب کند و هم نان خوشمزه‌ای درست شود که همه از خوردن آن لذت ببرند (نان بربری از آن رو بهتر است که بیش از نان‌های دیگر آب جگر را به خود جذب می‌کند).

 

می‌توان سیب زمینی را نگینی ریز و سرخ کرد و جگر سرخ شده را در ظرفی ریخته، دور آن را با سیب‌زمینی‌های تفت داده شده تزئین کرد.

گردآوری و تنظیم:گروه سبک زندگی پرشین پرشیا

www.persianpersia.com/lifestyle

 

جام جم آنلاین :منبع




++++++++++++++++++++++++++

++++++++++++++++++++++++++

++++++++++++++++++++++++++



 طرز تهیه خوراک جگر مرغ با سبزیجات


آماده سازی: 30 دقیقه
مدت انتظار: 30 دقیقه
مجموعاً: 1 ساعت
مواد اولیه :
برای 4 نفر
جگر مرغ 200گرم
هویج 1عدد
پیاز پیاز 1عدد
نخود فرنگی 1فنجان
رب گوجه فرنگی 1قاشق سوپخوری
زعفران 1قاشق سوپخوری (آب شده)
فلفل 1قاشق مرباخوری
نمک به میزان لازم
جعفری 100گرم (ساطوری شده)
خوراک جگر مرغ با سبزیجات




طرز تهیه

ابتدا جگر مرغ را شسته و تمام قسمت های اضافی سفید یا زرد و رگ و ریشه آن را بگیرید و اگر خیلی درشت هستند آنها را کمی ریز کنید و داخل آبکش بریزید تا خشک شوند. هویج را رنده زده یا ریز خرد کنید.نخود فرنگی را با مقداری آب و نمک روغن بپزید.پیاز را رنده زد و در روغن تفت دهید تا طلایی شود ، جگرهای مرغ خرد شده را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا جگر خود را بگیرد و کمی سرخ شود.در ظرفی جداگانه کمی روغن داغ کنید و رب گوجه فرنگی را در آن تفت داده و سپس هویج رنده شده ، نخود فرنگی پخته ، نمک و فلفل را اضافه نمائید.مواد را به جگر نیم پز شده اضافه کرده و 15تا30دقیقه اجازه دهید با حرارت ملایم بپزد.10دقیقه پایانی پخت زعفران و جعفری ریز شده را اضافه کنید.

نکات:

1)در صورت تمایل مقداری قارچ و فلفل دلمه ای هم به خوراک اضافه کنید.
2)بهتر است این خوراک را به صورت تند سرو کنید.
3)اگر دوست دارید جگر را بعد از سرخ کردن چند دقیقه ی با مقدار کمی آب بپزید.
نوش جان





++++++++++++++++++++++++++

++++++++++++++++++++++++++

++++++++++++++++++++++++++



جگر(LIVER)



۱- جگروز لُری

      یکی از محبوبترین غذاهای استان لرستان کباب جگر وز می باشد. مواد لازم برای تهیه این غذا عبارتند از:

  • جگر: ۱ کیلوگرم
  • وز: به میزان لازم
  • گوجه: به میزان لازم
  • نمک: به میزان لازم
  • لیمو: ۲ تا ۳ عدد

طرز تهیه: ابتدا جگر را برش می زنیم که به دو صورت قابل کباب کردن می باشد. یکی به صورت نوار بلندی آنرا برش زده سپس به سیخ می کشیم و صورت دیگر آن به این صورت است که آن را تکه تکه برش زده سپس به سیخ می کشیم پس از آن روی آتش کباب می کنیم و پس از آنکه نیمه برشته شد از روی حرارت برمی داریم و کمی نمک به آن می زنیم سپس (وز) را که یک پرده نازکی است که روی سیرابی گوسفند یا گوساله است دور آن می پیچانیم. البته وز گوسفند استفاده شود بهتر است. توضیح اینکه وز به دلیل چربی که دارد و نازک است وقتی دور جگر پیچانده و روی حرارت قرار می گیرد آب می شود و به همین دلیل طعم بسیار خوشمزه ای به جگر می دهد. اگر جگر را به صورت نوار بلندی درآورده ایم پس وز را هم به همان صورت روی آن می پیچانیم و اگر به صورت تکه تکه درآورده ایم وز را هم به صورت تکه تکه روی جگر می پیچانیم. سپس روی حرارت گذاشته و می گذاریم آرام آرام کباب شود. در کنار آن گوجه را هم کباب می کنیم و سپس کباب را می توان با گوجه فرنگی کباب شده به همراه پلو یا نان نوش جان کرد.


۲- جگر و لوبیا سبز همدان

مواد لازم :

  • جگر ۱۵۰ گرم
  • آرد ذرت ۲ قاشق غذاخوری
  • کره ۵۰ گرم
  • روغن مایع ۳ قاشق غذاخوری
  • سیر ۱ حبه رنده شده
  • لوبیا سبز ۱۰۰ گرم
  • شوید خورد شده ۲ قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه و نمک به میزان لازم

روش پخت: مقداری روغن داخل ماهیتابه می ریزیم، رب را کمی تفت می دهیم تا بوی خامی آن در غدا مشخص نباشد. پیاز سرخ شده را به رب اضافه می کنیم، لوبیا سبز را هم به آن اضافه کرده و کاملا با رب و پیاز تفت می دهیم (باید قبلا لوبیا سبز پخته شده باشد(. گوجه، نمک، فلفل سیاه و سیر را اضافه کرده و به هم می زنیم. در ماهیتابه دیگری جگرها را بصورت نواری برش داده و داخل آرد ذرت غلط می دهیم و داخل ماهیتابه ای جدا آن را تفت می دهیم، سپس به همراه مواد قبلی سرو می کنیم.


۳- جغور بغور زنجان

     جَغور بَغور غذایی است که از دل و جگر و قلوه گوسفند به‌علاوه آب و روغن و افزودنی‌های دیگر تهیه می‌شود. در آذربایجان و زنجان به آن جئز بئز و در شیراز گاهی توتُوِی (توتابه ای) می‌گویند. این غذا در بیشتر شهرهای استان گیلان با نام واویشکا شناخته می شود. جغور بغور در اسکاتلند غذای مشابهی وجود دارد به نام هَگیس که خوراک ملی اسکاتلند به‌شمار می‌آید.

مواد لازم برای ۵ تا ۶ نفر

  • جگر سفید(شش)گوسفند= ۱عدد
  • جگر سیاه گوسفند=۱ عدد
  • دل گوسفند=۱ عدد
  • قلوه گوسفند=۲ عدد
  • پیاز متوسط=۴ تا ۵ عدد (در حدود پانصد گرم)
  • روغن (یک لیوان معمولی سرخالی) = ۱۵۰ گرم
  • رب گوجه فرنگی = ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل=بقدر کافی


- خوراک جگر مرغ و رب انار خوزستان

مواد لازم :

  • جگر مرغ نیم کیلو
  • پیاز درشت (نگینی خردشده) ۱ عدد
  • روغن زیتون (یا هر روغنی که استفاده می‌کنید) ۵ تا ۶ قاشق غذاخوری
  • رب‌انار ۲قاشق غذاخوری
  • پودر لیمو عمانی یک‌ونیم قاشق چای‌خوری
  • پودر زیره سیاه ۱قاشق چای‌خوری
  • دارچین یک‌سوم قاشق چای‌خوری
  • پودر فلفل قرمز (در صورت تمایل) یک‌دوم قاشق چای‌خوری
  • سیر رنده شده ۳ تا ۴ حبه
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • آب لیموترش تازه به مقدار لازم


طرز تهیه: جگر مرغ را خوب شسته و به صورت تکه‌های کوچک برش دهید. نیمی از پودر لیمو عمانی، دارچین، زیره و فلفل را به جیگر اضافه کرده تا کمی مزه‌دار شود. روغن را در ‌تابه کمی گرم کنید و سیر رنده‌شده و پیاز نگینی خرد شده را به آن افزوده و تفت دهید. قبل از اینکه کاملاً طلایی شود جگر مرغ را اضافه کنید و آن را حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تفت دهید.سپس در ‌تابه را بسته و حرارت را ملایم کرده تا جگر پخته شود. در آخر رب‌انار، آب لیمو و بقیۀ ادویه‌ها را اضافه کرده نمک و فلفل را میزان کنید. بعد از ۱۰ دقیقه غذا حاضر است. آن را بنا به سلیقه خود در ظرفی کشیده و تزیین کنید.

نکته آشپزی: هرچه مقدار پیاز بیشتر باشد خوشمزه‌تر می‌شود.


خاصیت ها و مضرات جگر

      تا سال ۱۹۲۶ میلادی کم خونی وخیم(پرنیشز) یک بیماری کشنده به شمار می رفت و علت و درمان نامعلوم بود. در آن سال دانشمندان نشان دادند که این بیماری را می توان با مصرف زیاد جگر(۲۴۰ گرم در روز) درمان نمود. این دانشمندان به نام های " مینوت و مورفی " جایزه نوبل در پزشکی را به خاطر معالجه این نوع کم خونی دریافت کردند. عده ای از دانشمندان اثر درمانی جگر را در تغذیه بیماران مبتلا به این کم خونی گزارش دادند و به دنبال آن مشاهده کردند که بیماران در اثر تغذیه گوشت مخلوط شده با شیره معدی، سلول های جدیدی در خون تشکیل می دهند، ولی هر کدام از این مواد به تنهایی دارای چنین واکنشی نیستند. بدین ترتیب به عامل ناشناخته ای در شیره معدی و گوشت پی بردند که به ترتیب فاکتور داخلی و فاکتور خارجی نامیده شدند. به نظر برخی محققین، این دو فاکتور با تاثیر بر یکدیگر، عامل موثری که در جگر برای معالجه این نوع کم خونی وجود دارد را به وجود می آورند. مطالعات بعدی حتی تأثیر عصاره جگر را از طریق تزریق در مبتلایان به این بیماری نشان دادند و از این پس مطالعات در جهت کشف این عامل در عصاره جگر متمرکز گردید تا این که در سال ۱۹۴۸ " سیانوکوبالامین " یا ویتامین B12کشف گردید.

             عامل دیگری که در درمان این نوع کم خونی موثر بود، تحت نام اسید فولیک شناخته شد. اگر چه اسید فولیک در تشکیل گلبول های قرمز موثر بود، ولی هیچ گونه تاثیری در برطرف نمودن اختلالات سیستم عصبی که یکی از علایم این نوع کم خونی است، نداشت. در صورتی که ویتامین B12 موجود در عصاره جگر، برطرف کننده این علایم بود.

خصوصیات تغذیه ای جگر سیاه

       یکی از اجزای امعا و احشای حیوان جگر سیاه است. جگر سیاه همان کبد می باشد که دارای مقداری پروتئین حیوانی بالایی در حد گوشت قرمز کم چرب است. مقدار چربی آن پایین بوده ولی مقدارکلسترول آن تقریباً دو برابر گوشت قرمز کم چرب است. مقدار آهن جگر بالاتر از گوشت قرمز و تقریباً سه برابر آن است. به همین دلیل منبع بسیار خوب آهن به حساب می آید و در کم خونی فقر آهن توجه ویژه ای به مصرف آن می شود. همین طور جگر سیاه از منابع غنی و خوب ویتامین B12 است که کمبود آن منجر به نوعی کم خونی می شود.

      جگر سیاه از منابع بسیار غنی ویتامین A نیز هست. ویتامین A از گروه ویتامین های محلول در چربی است که در رشد، سلامت پوست، بینایی و بالا رفتن مقاومت بدن در برابر عفونت ها نقش بسزایی دارد.

      جگر سیاه یکی از مواد غذایی است که از لحاظ مقدار ویتامین Aتقریبا ماده غذایی شبیه به آن وجود ندارد. در افرادی که دچار کمبود این ویتامین هستند، مصرف کمی جگر یا عصاره آن می تواند به خوبی مشکل آنان را بر طرف سازد. ویتامین A موجود در جگر موجب حفظ سلامتی مخاط دستگاه تنفسی فوقانی و گوش داخلی نیز می شود.

      جگر، شیر، تخم مرغ و ماهی های چربحاوی ویتامین A می باشند و پیش ساز آن هم در سبزیجاتی مانند هویج و اسفناج یافت می شود. حلزون گوش به طور معمول دارای مقدار زیادی ویتامین A است که برای انجام فعالیت خود به آن نیاز دارد. کمبود ویتامین A ممکن است با اختلالات گوش داخلی ارتباط داشته باشد. اسم قدیمی ویتامین A، ویتامین ضد عفونت بوده است، زیرا اگر ویتامین A بدن تامین باشد فرد کمتر دچار عفونت و به ویژه عفونت های تنفسی می شود.

     یک وعده جگر گاو به وزن حدود ۱۲۰ گرم، بیش از ۱۰ برابر RDA )مقدار خوراکی توصیه شده روزانه) ویتامین A و ۲۵ تا ۵۰ برابر این مقدار ویتامین B12  (بسته به شیوه آماده سازی آن)، ۱۰۰ درصد یا بیشتر از مقادیر مجاز توصیه شده فولات و نیاسین و افزون بر مقادیر یاد شده آهن و رویبه دست می دهد.

     وقتی فردی بیش از حد نیاز جگر می خورد، مازاد آن در بدنش انباشته می شود و به مرور زمان افزایش تدریجی ویتامین A به آسیب دیدگی کبد ، خستگی و ناراحتی های دیگر می انجامد. به عنوان مثال، پژوهش های به عمل آمده نمایانگر آن هستند که مصرف ۵ تا ۱۰ برابر مقدار مجاز خوراکی توصیه شده (RDA) ویتامین A پیش و طی دوران اولیه بارداریقادر است خطر نقایص مادرزادی را افزایش دهد، بنابراین لازم به ذکر است که در دوران بارداری در مورد مصرف جگر (و همین طور آب هویج ) که دارای مقدار زیادی ویتامین A هستند، حتما با متخصص تغذیه مشورت کنید، زیرا دریافت اضافی ویتامین A (بیش از ۱۰۰۰ واحد بین المللی در روز) ممکن است با ناهنجاری های جنینی در ارتباط باشد.

   ۲۰۰     کالری موجود در یک وعده جگر به وزن حدود ۱۲۰ گرم، کمتر از اکثر قطعات دیگر گوشت گاو است، ولی زیان بارترین ویژگی جگر، فراوانی میزان کلسترول   آن می باشد، به طوری که هر وعده جگر پخته گاو به وزن یاد شده، ۴۰۰ میلی گرم و همین مقدار جگر سرخ کرده ۵۰۰ میلی گرم کلسترول دارد.

      انجمن قلب آمریکا توصیه می کند کلسترول غذایی نباید به طور متوسط از روزانه ۳۰۰ میلی گرم تجاوز کند. در عین حال باید دانست که مصرف تصادفی یک وعده جگر همراه با غذای کم چرب و کم کلسترول احتمالا زیان بخش نیست، مگر این که شخص دچار بیماری قلبیبوده و یا کلسترول خونش خارج از اندازه باشد که در این صورت چه بسا چشم پوشی از مصرف جگر، عاقلانه تر است. گفتنی است مصرف زیاد جگر در پاره ای افراد باعث بروز مسمومیت ناشی از ویتامین A می گردد.

     منبع قابل توجهی از پروتئین (۲۰ تا ۲۲ درصد)، آهن، روی، مس، منگنز،سلنیوم ، فسفر، ویتامین های گروه ب ( B6 ، B1، B2، B12) و ویتامین های D,C,Aو E است.

  • پروتئین جگر بیشتر، ولی چربی آن پایین تر از گوشت قرمز است.
  • جگر ۳ برابر گوشت قرمز آهن دارد.
  • کلسترول آن بیشتر از گوشت قرمز است.
  • جگر بره دارای ارزش تغذیه ای معادل جگر گاو(غنی ترین جگر) است.

   امعاء و احشاء دیگر مانند پاچه، کله، سیرابی و مغز از نظر بافت عضلانی فقیر، اما غنی از نظر نوکلئو پروتئین ها هستند و قابل مقایسه با ارزش تغذیه ای جگر نمی باشند.

    ویتامین B12 موجود در جگر برای رشد طبیعی، نگهداری و سلامت بافت های عصبی و برای عمل طبیعی تشکیل خون لازم است. این ویتامین همچنین بر ژن ها و ساختن سلول ها اثر می گذارد.

    در مغز استخوان نیاز به حضور ویتامین B12 می باشد(جهت ساخته شدن دستور ژنتیکی سلول  DNA) در کمبود B12، سلول همچنان بزرگ می شود(پروتئین ها ساخته می شوند)، ولی قادر به تقسیم نمی باشند، لذا سبب افزایش اندازه سلول شده و سلول های بزرگ از جمله گلبول های قرمز درشت تشکیل می شوند. این حالت مشخص کننده بیماران مبتلا به کم خونیوخیم (که در ابتدا به آن اشاره شد) می باشد. نقش ویتامین B12 در ساختن DNA در تمام سلول های بدن اهمیت دارد، ولی از همه بیشتر در گلبول های قرمز که با سرعتی معادل ۲۰۰ میلیون در دقیقه تولید می شوند، اثر دارد.

     چون گیاهان قادر به سنتز این ویتامین نیستند، بنابراین فقط در منابع حیوانی یافت می شود. در انسان، میکروارگانیسم های(موجودات ذره بینی) موجود در دستگاه گوارش قادر به ساخت B12 هستند، ولی محل ساختن، بیشتر روده بزرگ است، لذا غیر قابل جذب می باشد.

    بهترین منبع ویتامین B12 غذاهای حیوانی، جگر، قلوه، شیر و گوشت است. با محدود کردن فرآیند و حرارت دادن مواد غذایی حیوانی، می توان این ویتامین را حفظ نمود.

   بزرگسالان حتی اگر کاملاً از خوردن غذاهای حیوانی امتناع کنند، تا ۲۰ الی ۳۰ سال ذخیره B12 خواهند داشت، اما این حالت در کودکان صدق نمی کند. کودکان به دلیل این که زمان کافی برای کامل کردن ذخیره ندارند، بیشتر در خطر کمبود قرار دارند.

    کمبود این ویتامین موجب کم خونی کشنده می شود که به شکل کم خونی ماکروسیتیک (بزرگ شدن بیش از حد گلبول های قرمز)، ضایعات ستون مهره ها و اختلالات عصبی و گوارشی پدیدار می گردد. کمبود B12 در انسان (به استثنای گیاهخواران) ناشی از فقر غذایی نیست، بلکه اغلب به علت عوامل گوناگون دیگر از قبیل فقدان فاکتور داخلی به واسطه برداشت معده و یا در اثر نقص ژنتیکی، آلودگی انگلی با کرم پهن ماهی و... رخ می دهد، زیرا در شرایط طبیعی این ویتامین به مقدار کافی در منابع غذایی حیوانی خصوصا جگر وجود دارد.

      تنها منبع غذایی حیوانی که حاوی ویتامین C می باشد، جگر است. کمبود ویتامین C باعث می شود زخم ها دیرتر بهبود پیدا کنند، خون ریزی لثه ها اتفاق بیفتد و خون ریزی های زیرپوستی، خستگی، ضعف و بی حالی به وجود آید. ویتامین C باعث جذب کامل آهن می شود.

      ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است که به طور طبیعی در روغن های گیاهی، برگ های تیره سبزی ها، جگر، تخم مرغ و انواع آجیل ها و دانه های خوراکیدیده می شود. می توان با اضافه کردن این مواد به برنامه غذایی روزانه از فواید ویتامین E نیز بهره مند شد. از این ویتامین به عنوان یک ماده مغذی حیاتی یاد شده که قوی ترین اثر آن جلوگیری از گسترش بیماری قلبی است .ویتامین E تأثیرات مثبت دیگری نیز دارد و هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی قابل مصرف است. ویتامین Eنه تنها موجب تقویت رشد مو می شود، بلکه می توان از آن برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کرد.

     منابع غنی ویتامین D زرده تخم مرغ ، جگر و روغن کبد ماهی است. دریافت ویتامین D در زمان سالمندی که ظرفیت ساختن ویتامین D بدن و توانایی کلیه برای تبدیل این ویتامین به شکل فعال آن کاهش می یابد، بسیار حیاتی است.

     جگر گوسفند یکی از غنی ترین منابع مِس می باشد که ۲ برابر جگر گاو و ۱۰ برابر جگر سایر حیوانات دارای مس می باشد.

   ضمناً جگر محل جداسازی و نگهداری مواد سمی بدن موجودات است، لذا با خوردن جگر این مواد در بدن مصرف کننده افزایش می یابد. خوردن جگر به مقدار کم به بدن فرصت می دهد این سموم را از خود دفع کند، ولی با مصرف زیاد جگر، احتمال مسمومیتبالا می رود



منبع

http://loresoon.blogfa.com/post/1014





++++++++++++++++++++++++++

++++++++++++++++++++++++++

++++++++++++++++++++++++++

++++++++++++++++++++++++++


استیک جگر ( خوراک جگر )




مواد لازم :

 جگر  برای هر نفر ۲ تکه
 سیب زمینی کوچک  ۱ عدد
 پیازچه  ۱عدد
 سیر  ۱ الی۲ عدد
 روغن زیتون و نمک  قدری

طرز تهیه :
سیب زمینی را پخته و به شکل مکعبهای ریز خردکنید.
تکه های جگر رابه قطر یک سانتیمتر ببرید وبا کمی نمک وروغن ویک لیوان آب روی حرارت بسیار ملایم در ماهیتابه رژیمی گذاشته تا آرام آرام بپزد چنانچه جگر خوب پخته نشده بود کمی آب اضافه کنیدتا کاملا" بپزد ودر پایان پخت آب کمی برایش باقی نماند .جگر را در ظرف بکشید وبا سیب زمینی و سیر سرخ شده و پیاز چه تزیین کنید.






منبع : ashpazierangin.net

http://www.beytoote.com/cookery/ghazaha/stick2-liver-food.html



++++++++++++++++++++++++++

++++++++++++++++++++++++++

++++++++++++++++++++++++++



گالری عکس های جذاب و داغ از جیگرهای ایرانی +18
جیگرهای ایرونی
جدیدترین عکس ها داغ و جذاب از جیگر های ایرانی
جدیدترین عکس های جیگرهای ایرانی
اینم چند تا جیگر ایرانی
عکس جیگر ایرونی
عکس جیگر ایرانی,عکس جیگر ایران,عکس جیگری؛ جگر, جیگر, عکس…, عکس جدید..عکسهای جیگر
دستور پخت جگر
جیگر ایرونی 3
عکسهای بسیار دیدنی از آلبوم یک جیگر واقعاً خوردنی
خوشکلهای ایرونی
جیگرهای خوشکلهای ایرونی
طرز تهیه خوراک جگر مرغ با سبزیجات
جیگرهای ایرانی و انواع آن
جگرهای ایرانی و انواع آن
عکس خوشگل جیگرهای ایرانی جدید
چهار خوراک و غذای لذیذ ایرانی با جگر
جگر(LIVER)